Аркуш святкує пів року від запуску! 🥳
Цікаві друковані виданняНаші друзі та патрониІніціативи спільнотиЗбірка "День Незалежності 2120"
war prosecossack fantasy
Збірка "День Незалежності 2120"
Всі блоги

Помилки і помилочки

Лія Ваць
20.08.2021

Показалось у Фейсбуці. Так, Букнет опублікував, але хіба це важливо...

Агата Крісті відома тим, що писала з безліччю помилок. Справа в тому, що вона отримала початкову освіту у Франції, до того ж у її матері була дивна ідея не вчити її до восьми років. Агата ніколи не приховувала цю обставину і не страждала від комплексів з цього приводу. «Я роблю те, що вмію робити краще за все, а коректор робить те, що він робить краще за все», - казала вона. Загальному накладу її книг може позаздрити будь-який сучасний автор. Вона володіла унікальним даром, але з грамотністю у неї були проблеми. Давайте пам'ятати про це і поблажливо ставитись до тих, хто припускається помилок.

Тому давайте більше цінувати ідею, роботу і старання людей, а не зациклюватись на помилках в текстах.

Цьом 😘

75

Коментарі

Щоб залишити коментар, необхідно зареєструватись на сайті або увійти, якщо ви вже зареєстровані.
Роман Коцький
13.10.2021 08:41
Ого, понаписували. Для мене все просто: на кожного купця є свій товар. Якщо людина читає самвидав, то хай і критика свого внутрішнього приструнить. А на помилки звертають увагу тільки автори. І бачать їх тільки автори. І люблять вказувати на них тільки автори. Ще є філологи, але в тих любові до слова нуль взагалі. У читачів 2 види творів: норм і ненорм. Стараюсь писати норм.
Лана Філлі
21.08.2021 18:30
Що ж... Мені чомусь нарцисично здається, це петро у мій кічнґардн, тому хочу пояснити свою читацьку думку. Усвідомлюючи усю важкість письменницького труду та чисто людські фактори, як-от: замиленість ока, телефонний формат, брак часу, перехід на українську з російської та інше, все ж часто кидаю читати текст, якщо очі бачать багато помилок. Це банально заважає читанню тексту або навіть викликає недовіру до загальної грамотності письменника, не лише орфографічної чи пунктуаційної. Зрештою, мені все ж видається, що кожен автор має місію - надихати читача на розвиток або забезпечувати його якісний релакс (суб'єктивно, дискутивно, та все ж). Тому текст має бути певним взірцем для наслідування, а, отже, вимагає певної уважності до мовних норм. Такеє :)
Іван Дурський
21.08.2021 13:06
Тойво-нет це клоака, не варта жодної згадки тут. Хоча б за те, що видаляли книги про війну і банили всіх незгодних. У них гранти з кацапстану, а 90% літератури там шлак і морок з краденим сюжетом з мильних опер. Сам той допис тойвонету жалюгідний з однієї простої причини. Автори просто клали на випаравлення помилок. Навіщо? А ще є гугломовні запорєбрічні гості. Котрі текст перкладають через гугл і не вичитують. Бо і так зрозуміють. Агата Крісті в гробу вертиться від ототожнення з тим смітником.
Максим Власвіт
21.08.2021 13:23
Стисло й зрозуміло.
Морок Елл
21.08.2021 12:59
У нас кожен автор сам собі редакційна команда, ніхто не підтримає, ніхто не допоможе, але кожен третій витикне за помилки. Але мені здаєтся, що коли українські автори самі собою, й на самоті пишуть й йдуть з творами до читача, це важливо підтримати, Й без того наше покоління письменників, чи просто тих хто пише, зникне, бо після смерті кожного автора самвидаву зникають його акаунти й твори.
Лія Ваць
21.08.2021 13:02
Дякую! Ось про це я хотіла поговорити і звернути увагу. А вийшло, як завжди!
Морок Елл
21.08.2021 14:40
Воно так завжди виходить, бо багато з нас ще не розуміє що до редактора й публікації можна й не дожити, а самотужки не витягти. Грамотність має значення, але багато хто з самвидавовців й самовидавчинь не розуміє досі різницю між шкільним твором, на оцінку й книжкою.
Іван Дурський
21.08.2021 13:09
Є різниця, коли помилки в творах, бо сам не вичитаєш. Таке буває, але хоча б намагаєшся зробити текст чистішим. І коли не хочуть вичитувати, бо: а нахіба? Читач прийшов за хорошою історією, чому він має шпортатись об тонни помилок.
Лія Ваць
21.08.2021 13:11
Абсолютно згідна! Мабуть, мені ще такі люди не зустрічалися, щоб навмисне не виправляли помилки.
Іван Дурський
21.08.2021 13:34
На згаданому ресурсі там катма таких кадрів.
Лія Ваць
21.08.2021 12:54
Можна багато писати, сперечатися і не погоджуватися. Але давайте поважати і думку, і вибір кожного. Так, як ми усі аматори (я так точно) поважаймо один одного. Не треба кидати тапками, бо використали слово "Букнет ", бо інформація неповна, бо думка відрізняється від вашої. Дискусія добре, коли можна чогось навчитися, нового дізнатися, але не тоді, коли починається "ви неправі і я це докажу" Пам'ятайте про повагу! І залишимо вже пані Агату в спокою.
Іван Дурський
21.08.2021 13:42
А давайте ми не будемо поважати свідоме видалення творів про війну. Ми живемо під час війни, коли частина території окупована, коли за мову вбивають (як було з волонтером на сході). Поважати можна вас за дискусію, чи за ваші твори. Але не кодло малоросів, котре видаляє книги про війну, тягне і рекламує запорєбрічних авторів. І виграє спонсорство з ерефії. Давайте не толерувати таке.
Лія Ваць
21.08.2021 15:03
Я вписала Букнет тільки для того, щоб було відомо звідки інформація. Не більше, повірте. Бо інформація здалася цікавою і тільки. Звичайно, я з вами на всі 100 згідна щодо кожного слова про платформу. І толерувати ніхто не буде і я теж, тут без сумніву.
Лія Ваць
21.08.2021 19:06
Та й щодо поваги, то я мала на увазі тут, в коментарях. Трохи неточно висловилась 🙂
Максим Власвіт
21.08.2021 11:34
Тойво-нет, це конвеєр всілякого безграмотного шлаку. Там не цінують ні грамотність, ні старання, аби лиш автор строчив щомісяча по одному "бестселеру" про цнотливих секретарок і владних босів.
Лія Ваць
21.08.2021 11:46
Те, що я не люблю вестернів і не дивлюсь їх, не означає, що вони погані і не варті уваги. І точно не означає, що ті, хто їх знімає і дивиться, не розуміють, що таке хороше кіно.
Максим Власвіт
21.08.2021 11:51
Перепрошую, до чого це Ви?
Максим Власвіт
21.08.2021 12:11
Ну, я теж не люблю вестерни і не дивлюсь їх... То й що? Якщо це ви провели таку аналогію з моїм коментарем і подумали, що я не люблю любовні романи, то це не так. Є чимало цікавих любовних романів, які мені сподобались. Але те, що є конкретно на Букнеті, це жах і абсурд. Там стругають повний шлак, що неможливо сприймати.
Лія Ваць
21.08.2021 12:47
Тепер вас розумію. І все ж, не варто так категорично всіх авторів Букнету під одну лінійку. Є ж гарні твори там. Таке у них там робиться, але ж автори в тому винні.
Іван Дурський
21.08.2021 13:43
А ті, хто вказував на це – хейтери, критики і ненависники.
Лія Ваць
21.08.2021 14:38
Ні, чому одразу хейтери? Не усі, хто робить зауваження, одразу хейтери, ненависники. Конструктивна критика завжди добре.
Іван Дурський
21.08.2021 17:30
Спробуйте вказати кільком авторам на помилки там і тут. Побачите різницю. То колись вже пройдений шлях.
Лія Ваць
21.08.2021 17:57
Та тут я вас розумію. Просто якщо автор нормально сприймає пораду-зауваження-критику, то й він ніколи не назве вас хейтером. Просто, таких людей мало, ось в чому проблема.
Анна Дейна
21.08.2021 11:32
Стосовно помилок - кожен автор, що поважає себе і своїх читачів має їх виправляти перед публікацією. Сам чи руками редакторів - не має значення. Важливо не публікувати невичитаний текст, де його власне не буде видно за помилками. От уявіть, що ви намагаєтесь прочитати текст, але вам заважає це зробити нескінченний рій мух і комарів. Що кружляє перед очі. Ось так помилки виглядають для людей з освітою. Або як коли висока людина б'ється головою об низьку дверну лутку.
Анна Дейна
21.08.2021 11:22
У Агати Крісті була дислексія. Тож не репостіть будь-ласка написану кимось дурню. Хоча-б з поваги до цієї майстрині детективного жанру. І друге. Всілякі згадки про тойво-нет тут заборонені.
Лія Ваць
21.08.2021 11:44
Не думаю, що коли видавці читали її твори вперше, знали про цю деталь. І друге, згадавши Букнет, не означає, що я їх підтримую, але "заборонено " це уже занадто.
Анна Дейна
21.08.2021 11:46
Це правда. Аркуш створили автори і люди інших професій, яким зокрема муляла антиукраїнська політика адмінів і засновників того сайту. Не вірте мені - запитайте в Букбанді.
Анна Дейна
21.08.2021 11:48
І її тексти перед публікаціями сильно редагувались і корегувались. Тож порівняння авторів самвидаву з майстринею в принципі не є доречним.
Bogdana
21.08.2021 12:36
Ви помиляєтеся. Дислексія — це розлад читання. У Агати Крісті не було проблем з читанням. Вона страждала на дисграфію, не могла правильно розставити літери у слові. Є припущення, що дисграфія розвинулася через психічну травму, отриману від матері, бо та була жіночкою з нестабільною психікою і забороняла малій Агаті в дитинстві читати.
Лія Ваць
21.08.2021 12:43
Дякуємо за роз'яснення 😊
Анна Дейна
21.08.2021 12:52
Погугліть визначення дислексії. Вона стосується не тільки читання. Це більш широке поняття. Тому це не є помилкою. З дисграфією згодна. І я, як лікар, порожніми словам не кидаюсь, завжди перевіряю інформацію, яку даю. На відміну від джерела цього блогу.
Лія Ваць
21.08.2021 13:00
Шановна, без хамства. Не подобається, не пишіть. Людина висловилась, а ви тільки нападаєте! Читайте вище, я за повагу. Для мене краще промовчати, аніж випендрюватись, що я найрозумніша і все знаю. Бо я не знаю всього і визнаю це. Гарно прошу, досить уже!
Анна Дейна
21.08.2021 13:02
Фраза що починається з "ви помиляєтесь" була нападом на мене. Я захистилась. Я не писала, що знаю все. Лише сказала, що маю звичку перевіряти інформацію, яку даю. А от автори вашого джерела з тойво-нету не перевірили інформацію, яку опублікували. Тобто це була шпилька у їхній бік.
Bogdana
21.08.2021 13:45
Кожна людина сприймає написане по-своєму. Я ні на кого не нападала, нікого не ображала, але ви чомусь дуже емоційно відреагували. Вас, мабуть, по життю хтось дуже сильно образив, що будь-яке зауваження ви сприймаєте як особисту образу. Не хотіла вас образити, пробачте.
Максим Власвіт
21.08.2021 12:53
Дислексія - це не лише розлад читання. У різних людей вона проявляється у різних ступенях. Хтось не може читати, хтось писати, хтось не може правильно висловлюватись.... До слова, також дислексією страждали Волт Дійсней, Пабло Пікасо та Альберт Айнштайн.
Bogdana
21.08.2021 13:40
Агата Крісті страждала саме дисграфією. А у вас... і в повідомленнях у блогах, і в оповіданнях текст не вичитаний на милозвучність. Раджу вам попрацювати над цим, а потім лізти у нетрі медичної термінології. Удачі)
Максим Власвіт
21.08.2021 14:58
Дисграфія присутня у людей, які страждвють дислексією! Тому не раджу вам спочатку поцікавитись щодо цього, а потім вже лізти у нетрі медичної термінології.
Bogdana
21.08.2021 15:09
не радите? окей) не буду) Але лишу цитату з вікіпедії: "Дисле́ксія або розлад читання — хвороба, що характеризується проблемами з читанням, попри нормальний інтелект та за відсутності порушень слуху і зору".
Максим Власвіт
21.08.2021 16:19
Цитата з вікіпедії: "Різні люди страждають від дислекції в різному ступені. Проблеми можуть включати труднощі з НАПИСАННЯМ СЛІВ, швидким читанням, «озвучуванням» слів у голові, вимовою слів при читанні вголос та розумінням прочитаного" Іще: "Дисгра́фія (від грец. dis — префікс, що означає розлад, γραφειν — пишу) — нездатність оволодіти письмом та навчитись читати за нормального розвитку інтелекту. Найчастіше присутнє в людей, які страждають на ДИСЛЕКСІЮ.
Bogdana
21.08.2021 16:25
Агата Крісті мала проблеми лише з письмом, тож в її конкретному клінічному випадку мала місце лише дисграфія.
Максим Власвіт
21.08.2021 16:30
Та яка різниця. Справа в тому, що вона робила помилки через хворобу, а не тому що була не грамотначи, чи лінива і це не виправдовує тих авторів, які забивають на орфографію.
Bogdana
21.08.2021 16:44
От тут я вас підтримаю. Одна справа, коли людина не може писати правильно з поважних причин, а інша, коли вона не бажає вчитися грамоті.
Максим Власвіт
21.08.2021 16:22
Ви заглянули в мої тексти перевірити як багато у мене помилок. Коли побачили, що текст у мене більш-менш охайний, вирішили штрикнути милозвучністю... Нічого, пошукаю якогось знаменитого автора в якого були проблеми з милозвучністю і попрошу, щоб до цього ставились поблажливо і не зациклювались на цьому.
Bogdana
21.08.2021 16:30
я поглянула лише страшного дядька... текст не охайний, кострубатий і важкий (на мою особисту читацьку думку) та абсолютно не логічний: дядько немовля об'їв до кісток і викинув скелет, а його старшу сестру ковтнув цілу... чому не навпаки? Дівчинка набагато більша. До того ж у немовлят кістки ще хрящ, жуй собі, Навіщо об'їдати? І як він її проковтнув? У нього що, щелепа як розкладна? Дивна у вас фантазія. Ви точно не мій автор.
Максим Власвіт
21.08.2021 16:34
Ставтесь тоді до цього, будь ласка, поблажливо та не зациклюйтесь на цьому.
Bogdana
21.08.2021 16:42
ДЯКУЮ за турботу, але я про вас сьогодні вперше почула, ви мене не вразили, тож на довго і ви, і ваш твір в моїй пам'яті не залишитеся) не переймайтеся) я прискіпливий читач, але на кожен товар є свій покупець, тому ваш читач теж десь має бути)
Максим Власвіт
21.08.2021 17:04
І на тому дякую.
Moonrise Darkness
21.08.2021 11:19
Якщо сюжет такий же геніальний, як у Агати Крісті, то помилки справді не мають значення. Та й у видавництві спершу редагують рукопис. Коли сюжет не досконалий, то засилля помилок іноді спонукає кинути читати. Судді на конкурсі можуть знизити оцінку, коли враження від твору неоднозначні. Не всі схочуть радити своїм знайомим твори, що виглядають, як ода безграмотності чи купувати книги з купою помилок. Хоча сюжет аналізувати цікавіше, ніж грамотність.
Лія Ваць
21.08.2021 11:27
На щастя, помилки можна виправити 🙂 на них же і вчаться. Із сюжетом набагато важче.
Максим Власвіт
21.08.2021 10:55
Абсолютно не згоден. Помилки у творах - це як пружини, що стирчать з дивана і муляють у зад, або необтесана сучкувата колода, яка годиться лише для розпалки, або як наші українські дороги, по яким треба петляти, мов п'яний, аби не скочити у вибоїну.
Ярина Мартин
21.08.2021 11:00
Гарне порівняння)
Лія Ваць
21.08.2021 11:08
Я не виправдовую наявність помилок, але вони завжди є, навіть після перечитування десь таки залишаються. Якщо зважати тільки на помилки, то теж не дуже чесно щодо автора, при тому не зважати на задум та ідею.
Максим Власвіт
21.08.2021 11:28
Так помилки завжди є, але ж забивати на грамотність не можна. Якщо помітив у книзі декілька помилок, то ставишся з розуміння, а якщо бачиш, що автор клав болт на грамотність, то це неповага до читача. Це псує текст. І це абсолютно не назвеш старанням і цінувати таку роботу не виникає бажання.
Лія Ваць
21.08.2021 11:35
Я пишу в телефоні, Т9 живе своїм життям. Я можу 3 рази виправити, як мені треба, а воно все одно своє напише. Бувало так не раз. Часу в мене теж нема занадто багато, щоб сидіти і читати-читати-читати... то це ж не означає, що я забила болт на грамотність або взагалі мені не варто писати, і точно я поважаю усіх, хто таки читає те, що написала. Повторюсь, умов занадто багато. Це уже вибір кожного, як реагувати на той чи інший твір. Я більш поблажливо відношень до помилок. А ви естет (це комплімент 😉) можете сміло допомагати авторам з їхніми творами.
Анна Дейна
21.08.2021 11:41
Я теж пишу з телефона. І редагую у мобільному застосунку ворд. Кілька разів вичитую кожний уривок. Цього достатньо, аби прибрати всі огріхи автозаміни. Я мама у декреті з дворічною дитиною. Часу не маю взагалі. Проте всеодно його знаходжу. Тож це теж не виправдання.
Лія Ваць
21.08.2021 13:16
У мене двоє дітей 2 і 4 роки, працюю і не встигаю. Ви справді молодець, що встигаєте, а в мене виправдання. Це умови, які бувають однаковими на перший погляд, але для кожної людини вони особливі. Аналізувати ситуацію потрібно з усією інформацією, а не лише із загальною. Тут не про виправдання, тут про розуміння.
Анна Дейна
21.08.2021 13:31
Тут згодна. Я не вірю авторам, що з малими дітьми на руках строчать роман за романом. Я пишу мало, одне десь оповідання можу потягнути за місяць, бо на більше нема сил і часу. Бо я одна з дитиною, чоловік на заробітках, мої батьки працюють і весь час зайняті.
Лія Ваць
21.08.2021 15:41
👍
Максим Власвіт
21.08.2021 11:49
Т9, то зло. Але ваші слова на початку блогу: "Так, Букнет опублікував, але хіба це важливо..." Так, це важливо. Букнет виправдовує своїх безграмотних авторів, які приносять платформі гроші своєю графоманією.
Ярина Мартин
21.08.2021 10:55
Звісно, до дрібних помилок слід бути поблажливим. Всі автори - люди, а досконалість, то планка, яку майже неможливо досягнути. Але це зовсім не означає, що не слід старатися і махнути на помилки рукою. Мовляв, хай буде як є, все одно прочитають. Можливо й прочитають, але коли ледь не кожне слово в тексті з хибами, а речення не правильно побудовані, то й сам зміст твору, яким би він цікавим не був, сприймається важко.
Максим Власвіт
21.08.2021 10:58
Згоден.
Ярина Мартин
21.08.2021 11:02
Крім того, видай Агата Крісті свої книги без коректури, не впевнена, що вони б стали бестселлерами.
Лія Ваць
21.08.2021 11:13
Саме для цього існує відповідна професія. Якби видавці зважали на її помилки, а не на сам твір, то ми б ніколи не побачили її книг. Зауважте!
Ярина Мартин
21.08.2021 11:26
Цілком погоджуюсь. Я говорю про те, що є різниця між чернеткою і готовим продуктом, який пропонують читачам. На самвидаві ж ми упускаємо ланку видавництва, тож підготовка рукопису до читабельного стану лягає на плечі автора.
Лія Ваць
21.08.2021 11:28
Так, правильно кажете, саме тому потрібно про це пам’ятати і таки давати шанс твору 😉
Ярина Мартин
21.08.2021 12:15
Абсолютно. Та коли добрий читач вказує на помилки, слід їх все-таки виправляти.
Ірина Ярошенко
21.08.2021 08:49
Поблажливість то добре, але закинути в онлайн коректор, щоб у читачів було більш-менш приємне перше враження то просто необхідно. Нюанси розділових то таке, а от коли написано "робе, носе, спе", то вже вибачайте, можна і поправити, якщо, звісно, це не авторський задум
Максим Власвіт
21.08.2021 10:59
Згоден.
Лія Ваць
21.08.2021 11:17
Занадто багато умов є, чому саме так сталося з тими помилками, про які ми уявлення не маємо. Ніхто ж не буде пояснювати кожному невдоволеному, що так і так сталося... По-доброму підказати на ті ж помилки варто, не заперечую, але без фанатизму...
Іван Дурський
21.08.2021 13:46
Якось читав книжку на вотпаді. Там в діалогах автор додавав смайлики. Оце я розумію – оптимізація процесу.
Лія Ваць
21.08.2021 14:33
Веселун автор був і смайлик 🙂
Олена Мрійлива
20.08.2021 23:02
Маєте рацію! У мене помилок завжди знаходиться, особливо пунктуаційних. Але я завжди за те, аби мені ввічливо на них вказали. Та й як параноїк, то постійно перевіряю тексти в онлайн-коректорах с: І не даремно, бо коли бачу кількість помилок, то очі лізуть на лоба!
Лія Ваць
21.08.2021 00:39
Згідна, по-людськи звернути увагу і приємно аж, хоч мова і помилки. Ой, і в мене теж лізуть 😆 буває думаю, як я таке написати могла?
Таліана
20.08.2021 23:01
Як автор роблю все можливе, щоб виправити помилки(даю почитати батькам, а потім проганяю через LanguageTool), бо зовсім ігнорувати помилки це вже неповага до читача. На жаль, й після вичитки отих помилок купа. Не знаю як інші, але у конкурсі від Аркуш оцінюю передусім задум та сюжет, ігноруючи помилки правопису. Творчих успіхів бажаю:) P.s. а отой сайт на Б... краще навіть не згадувати
Лія Ваць
21.08.2021 00:37
У мене вічна проблема, то це брак часу... чесне слово, самій соромно, але ризикую і таки публікую 😊 звичайно, і мені хочеться, щоб все красиво читалось і без помилок було. Але, на жаль, реальність жорстока. Щодо того на Б... , то факт 😉 Дякую і вам творчих злетів!
Увага!
Сайт працює у режимі альфа-тесту. Повідомлення про помилки надсилайте на support@arkush.net!
Цікаві друковані виданняНовини
Аркуш святкує пів року від запуску! 🥳
12.10.2021

Вітання, Аркушики!
Сьогодні особливий день! Аркушу виповнилось пів року! 😃 Рівно 6 місяців назад, а саме 12 квітня 2021 року, була відкрита реєстрація і наш Аркуш почав свій шлях як літературна платформа! 🌟

... Детальніше
Блоги
Улюблений жанр кінострічок і сновидінняSofi Crex
20.10.2021
Привітик. Всі ж чують від батьків чи старших: "От дивишся всякі дурниці ввечері перед сном от і снит ... Детальніше
Оголошуємо набір бажаючих взяти участь в он-лайн збірці до Геловіну! Мар'яна Доля
02.10.2021
Всім привіт! Група "ФанАрк" і всі-всі-всі :) запрошують авторів, що бажають долучитися до написання ... Детальніше
Геловіну ще нема, а жахи вже є. Творчі. Чи жахіття?....Лана Філлі
21.10.2021
Доброго вітряного ранку! Особливі вітання й благання про допомогу летять прихильникам містики й жах ... Детальніше
Про страх чистого аркушаМарія Жовта
20.10.2021
Отож, я таки наважилась! Знову... Чесно кажучи, я не вперше викладаю свої роботи в мережу, 6 років т ... Детальніше
Нове оповідання "Дорожня лють"Віталій Дуленко
19.10.2021
Скучив я з оповіданнями, що сказати. Поки відлежується перша чернетка роману, вирішив надолужити час ... Детальніше
Все минає, і це теж мине...Мар'яна Доля
19.10.2021
Давно помітила, що незадовго до дня народження з людьми часто трапляються якісь халепи, пов'язані зі ... Детальніше
На Аркуші вже:
779читачів
4632коментарів
Друзі Аркуша
Щиро вдячні всім, хто підтримав нас переказами на рахунок!
А також всім, хто приєднався до нас на Патреоні!
Наші патрони
Всі кошти підуть на розробку та розвиток Аркуша! А підтримати нас можна тут:
Ініціативи спільноти
helloween